4 Kasım 2018 Pazar

arama motoru optimizasyonu seo

Arama Motoru Optimizasyonu Seo
Arama motorları bilindiği üzere belirli siteleri indexleyerek yani kayıtlarını turarak ve düzenleyerek kullanıcıların daha kolay bir şekilde bilgiye ulaşmaları için kurulmuş algoritmalardır. Seo ve arama motorlarınınavantajını anlamak için şu örneği vermek yeterli olacaktır. Mesela bir ürün satın almanız gerekiyor ve arama motorunun henüz icat edilmediğini varsayalım. Ürün almak için gireceğiniz siteyi bilmiyorsunuz ? Bu noktada sadece ve sadece televizyonlarda veya gazetelerde gördüğünüz reklamlardaki siteleri yazmanız gerekecek.
Bunun haricinde bir bilgiye ulaşmak için ise bilgi sitelerinin adresini doğrudan yazacak ve aradığınız şeyi bulana kadar göz gezdireceksiniz. Bu işlem beklide ufacık bir bilgi için saatlerinizi heba etmenize sebep olacak. Dolayısıyla arama motorları oldukça işlevsel.

Arama Motoru Optimizasyonu Seo

Ülkemizdeki en yaygın arama motoru google. Bu firma dışında ise nüfustan dolayı özellikle de Çin’de kullanılması zorunlu olduğu için en çok tercih edilen arama moturu Baidu.
Arama motorları  içerisinde ülkemizde en çok tercih edilen motor google olduğu için sitelerimizin tasarımını da bu arama motoru optimizasyonu seo için optimize etmemiz gerekiyor. Peki arama motorları canlı varlıklar değilse ki değiller, sitemizi nasıl görürler ? Tabiki kodlar yardımı ile , sitelerimiz kodlardan ibarettir. Bu kodları site incelemeleri sırasında göremesek de o kodlar arka planda çalışmakta ve gördüğümüz görüntüyü oluşturan temel unsurları oluşturmaktadırlar. Google başlığınızın büyük olduğunu “H1” etiketi olup olmadığına bakarak anlar. Alt başlıklarınız olduğunu ise H2 H3 kodları ile çözer. Yani google kodların kullanımına dikket eder. Sizler de sitenizi optimize ederken googlenin kod gözüne hitap etmelisiniz.

Şimdi sizlere Google amca neleri seviyor özetle anlatayım.

  1. Google etiket kullanımını seviyor ancak doğru etiketleri seçmeniz ve bu etiketleri metinde en az 2-3 kez geçirmeniz gerekiyor. Her etiket için 2-3 kez kullanmak yeterli olacaktır. 100 kelimelik bir makale için en az ve en çok 3 etiket kullanılması yeterlidir.
  1. Etiketlerin zorluk derecesinin düşürülmesi gerekiyor. Örnek verecek olursak yeni bir yazı yazdınız ve içerisinde android kelimesini geçirdiniz ve bu kelimeyi etiket olarak kaydedeceksiniz. Üzgünüm ama şansınız çok çok düşük. Bunun yerine daha az kullanılabilecek bir etiket seçmeniz ve rekabeti düşük olan bu etiketi kullanmanız yerinde olacaktır. Örneğin Türkiye’de android kullanımı veya android Türkiye, veya android kullanımı etiketlerini kullanmak daha faydalı olabilir.
  2. Sitenin tepesinde, reklam sergilenmesinden kaçının. Zira google reklam kodlarının sitenin tepesinde olduğunu fark ettiğinde seo puanınızı düşürecektir. Orta metinde veya metnin sonunda yayınlanan reklam daha uygun bir seçim olacaktır.
  3. İçerikleri eklerken bir Üst ve Bir alt başlık oluşturun. Sınıflandırma daima kolaylık yaratır ve bu da google’nin hoşuna giden unsurlardandır.
  4. Url oluştururken hedeflenen etiketleri içermesine dikkat etmelisiniz.
  5. Her sitenin bir gizlilik politikası ve hakkında sayfası olmalıdır. Bu sayfalar google tarafından da takip edilen ve güven veren sayfalardır.




Google Arama Robotları

  1. Anahtar kelimelerinize başlıkta yani H1 etiketinde yer vermelisiniz. İlk paragrafta da anahtar kelimenize yer vermelisiniz. Google arama robotları ilk olarak anahtar kelimeleriniz ile karşılaşmalıdır.
  2. Anahtar kelime yoğunluğuna dikkat etmelisiniz. 500 kelimelik bir makale için 5-6-7 anahtar kelimeyi rahatlıkla kullanabilirsiniz.
  3. Kesinlikle sitenizde iç bağlantılar eklemelisiniz. Bunu özellikle doğrudan bağlantı şeklinde değil de bir kelimenin içine gizleyerek yaparsanız seo puanınız yükselecektir.
  4. Dikkat çekici görseller kullanın . Bu hem sitenizin göze çarpıcı olmasını sağlayacak hem de kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlayacaktır. Google kodları renkleri göremese de resmin alt etiketine dikkat ederler. Ayrıca resim pixel formatı ve boyutu da indexlenmektedir. Resimlerde mutlaka alt etiket kullanın.
  5. Sitenizde pop-up oluşmasını engelleyin . Arama motorları açılan sayfaları sevmezler.
  6. Sitenizde SSL sertifikası kullanın. Bu sertifikalar, sitenizin güvenilirlik oranını arttırır. SSL sitemine geçmeyen sitelerin yakın gelecekte çöp olacağı konuşulmaktadır.
  7. Sitenizde mutlaka bir robot.txt ve sitemap bulunmalıdır. Düzenli aralıklarla bunu kontrol edin ve googla sitemap adresinizi yükleyin. Bunu otomatik yapan eklentiler bulunmaktadır.
  8. Sitenizin yüklenme hızı 1 saniyeden fazla ise bu sizi google nazarında oldukça zor duruma sokacaktır. Sitenizin yüklenme hızını arttırın.
  9. Tema seçimi sitenin hızı ve güvenliği açısından önemlidir. Her ne kadar ücretsiz tema kullanmak daha avantajlı görünse de bu sadece olayın maddi boyutudur. Ücretli tema kullanmayı düşünebilirsiniz.
  10. Kullandığınız resimlerin boyutunun küçük olmasına dikkat edin. Yüklenmesi açısından bu fark yaratacaktır. Resimler optimize edilir ve alt etiketleri unutulmaz ise kolaylıkla indexlenecektir.
  11. Backlink kaynaklarına güvenin. Backlin meselesi oldukça önemlidir. Büyük güvenilir siteler sitenizden bahsederse ve bu sitelerde kalıcı backlinkler oluşturursanız siteniz hızla yükselecektir.
  12. Otorite bakımından yüksek oya sahip sitelerdne sizin sitenize gelecek bağlantılar site sıralamanızı oldukça yükseltici etkiye sahiptir.
  13. Sosyal medyayı içeriklerinizi tanıtmak için kullanın. Sosyal medya oldukça etkili bir mecradır.
  14. Son olarak sitenizde geçersiz link varsa mutlaka kontrol etmeli ve kaldırmalısınız. Arama motorları hataları sevmez.
Selçuk Softa

https://www.habergalerisi.com/2018/11/03/arama-motoru-optimizasyonu-seo/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder