12 Nisan 2017 Çarşamba

İlk olarak wordpress blog' umda paylaştığım https://selcuksofta.wordpress.com/2017/04/12/ucretsiz-blog-acma-wordpress/ haberim aşağıdadır.


Merhaba arkadaşlar,

Bugün sizlere ömür boyu ücretsiz olarak kullanabileceğiniz blog açmayı göstereceğim. Bunun çeşitli alternatif blog siteleri tabii ki mevcut ama ben bugün wordpress ‘i tanıtmak istiyorum. 5 adımda kolayca açabileceğimiz blog’ unuz şimdiden hayırlı olsun, bende sizlerle aynı anda gösterirken bir blog açacağım. Hadi başlayalım.

1.ADIM

Öncelikle https://tr.wordpress.com/ adresine girerek hem web sitesi hem blog olarak kullanılabilme özelliği ile aslında blog açacağız ama bir de web sitemiz olacak.
Web Sitesi oluştur’ a basıyoruz.
Gelen sayfada üç adet seçenek çıkıyor, burası sitenizin bloğunuzun görünümü olacak, ancak bunu daha sonra değiştirebilirsiniz. Ben en baştaki ”En son yazılarımın listesi” olan şablona tıklıyorum. (siz istediğinizi seçebilirsiniz)

2.ADIM

Bu adımımızda bir tema seçeceğiz, yine burada seçeceğimiz temayı da daha sonra değiştirebiliyoruz bu yüzden meraklanmayın. Ben üst sıra sağdan üçüncü olan ”Sapor” tercih ediyorum bu blog’ um için. Üzerine tıklıyoruz temamız hazır.

3.ADIM

Burada site blog adresimizi belirleyeceğiz, burada örnek adınızsoyadınız vs ne yapmak istiyorsanız serbestsiniz, ben bir Atatürk haber makale paylaşım bloğu açacağım ve adını ”ATAbirlik” olarak belirledim. buradaki çubuğun içine atabirlik yazıyorum. Site bize öneriler getiriyor, önerilerde göreceğiniz gibi seç dediği wordpress uzantılı ömür boyu ücretsiz kullanabileceğimiz (dilersek ileride yükseltebiliyoruz) uzantıdır. Hatta dilediğinizde bloğunuza özel alan adı eklemeniz mümkün örnek adınızsoyadınız.com firmaismi.com gibi. Biz yazımızda ücretsiz bir blog açmayı gösterdiğimiz için direk seç diyerek devam ediyoruz.
Böylece işimiz bittiğinde benim; atabirlik.wordpress.com uzantılı web ve blog sayfam olacak.

4.ADIM

Bu adımda önümüze dört seçenek geliyor, forum konumuz ücretsiz olduğu için ”ücretsiz” seçeneğinin üzerine tıklıyoruz.

5.ADIM

Bu son adımda, öncelikle kullandığımız e-posta adresi ile kayıt olalım çünkü gelecek mail’ leri takip etmenizde yarar olacaktır.
kullanıcı adı : …… bundan sonra siteye girip çıkarken kullanacağınız isimdir. Sitenizin adı sizin adınız veya herhangi bir şey olabilir.
şifrenizi belirleyin ve Hesap oluştur diyoruz. Burada e-postamıza onay linki geliyor bu maili onaylamazsak blog’ umuzu açamayız, gelen mailde şimdi onayla diyoruz. Bu kadar çabuk bloğumuz hazır bundan sonra tema değişikliği ve başka bir takım ayarlar gerekebilir bunları ileriki derslerimizde göreceğiz. Bu haliyle bile blog yazarak ömür boyu görünür olabilirsiniz.

Site başlığına tıklayarak sitenizin bloğunuzun görünümünü görebilirsiniz. Kısaca blog eklemeyi de göstererek yazımı sonlandırıyorum. İlk olarak sol menüde Benim sitem bölümünde Blog yazıları ekle var oraya tıklayarak yazımızı yazıp sağ üst köşede YAYIMLA var oraya basıp ilk blog’ umuzu yazmış oluruz.

İyi günler diliyorum, twitter, facebook, blog gibi #SosyalMedya ‘da beni takip etmek isteyenler linklerimden ulaşabilirler. Sevgiyle Kalın…

Selçuk Softa

Twitter : @selcuksofta
https://www.selcuksofta.wordpress.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder